2008年7月26日 星期六

[movie] The Drak Knight 之一

  昨天看完黑暗騎士之後,原本就少的可以的良心,瞬間就不見,我想大概是Joker順道偷走那所剩無幾的沒用東西。

  Joker:Why so serious?

  其實,這部片是自斷背山(Broke Back Mountain)以後,第一部讓我踏進戲院的電影,完全是衝著Heath Ledger掏錢進場觀看,事實證明,他沒讓我失望,而且讓我有了完全拋棄良心的念頭,或者該說:Why so serious?

##CONTINUE##
  偷偷的說,其實下禮拜我還要找個時間趁美麗華IMAX還有放映The Dark Knight的時候進場再去看一次,我好喜歡Joker,尤其電影裡面Joker有超多話讓我很毛、可是又愛到不行,批踢踢電影版有好心版友幫大家把中英都整理出來,我就偷偷拿幾句放這好了。

  對了,之後出DVD、劇情書、角色設定書,我恐怕會不顧一切帶走其中一些回家,畢竟,Heath Ledger不會再有新作了...說著說著我自己都很難過。看完第二次之後我想我或許可以比較準確的說自己的感想,現在我只想咀嚼那些Joker的字句,昨天看的時候,因為一直努力在聽英文而企圖忽略中文字幕,結果卻自動略過不少對白,囧。

* I believe... whatever doesn't kill you simply makes you... stranger.

* Madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push.

* You're Just A Freak, Like Me !
  Let's put a smile on that face !

* I'm a dog chasing cars. I don't have plans. I just do things. I'm not a schemer.

* You see, I'm a guy of simple taste. I enjoy dynamite... gunpowder... and gasoline. And do you know what they all have in common ? They are all cheap.

* Does it depress you, how alone you really are ?

* You know, you remind me of my father. I hated my father.

* Do you want to know why I use a knife? You see, guns are too fast. You can't savor all of the little...emotions. In their last moments, people show you what they’re really like. So in a sense...I knew your friends better than you did. Would you like to know which of them were cowards ?

* This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object.

  現在雖然有點發燒,可是又不想去休息,腦袋一直在轉著這些字句啊啊啊啊啊啊啊!這是一種有點黑色的因喜悅而顫抖,今晚夢裡和Joker促膝長談好了。

  

沒有留言:

張貼留言